FANDOM

Halloween cover
Halloween 1978 Trailer02:54

Halloween 1978 Trailer

Halloween (film)
RatingAudienţă generală
Distribuție Donald Pleasence
Jamie Lee Curtis
P. J. Soles
Nancy Loomis
Halloween este un film horror independent american situat în orașul ficțional Haddonfield, Illinois. Scenariul original era intitulat The Babysitter Murders. John Carpenter a regizat filmul, care îi are în rolurile principale pe Donald Pleasence în rolul lui Doctorului Sam Loomis, Jamie Lee Curtis în rolul lui Laurie Strode și Nick Castle, iar Tony Moran și Tommy Lee Wallace în rolul lui Michael Myers. Acțiunea filmului se învârte în jurul evadării lui Myers de la un spital de boli psihice, care apoi ucide câțiva adolescenți, și a încercărilor Doctorului Loomis de a-l găsi și opri. Halloween este considerat ca fiind un film horror clasic, precum și unul din cele mai influente ale genului. În 2006, Biblioteca Congresului a introdus filmul în National Film Registry, numindu-l un film „important din punct de vedere istoric, cultural sau estetic.”

Halloween a avut un buget de 325.000$, strângând peste 47 milioane $ la box office-ul american, echivalentul a 150 milioane de dolari în 2008, devenind unul din cele mai profitabile filme independente făcut vreodată.[1] Mulți critici consideră filmul ca fiind primul dintr-o listă lungă de filme slasher inspirate de filmul lui Alfred Hitchcock, Psycho (1960).

Filmul a inclus multe dintre clișeele din filmele horror cu buget redus ale anilor '80 și '90.[2][3]

Adaptări Edit

Filmul a fost adaptat într-un roman și un  joc video. Romanul, scris de Curtis Richards, a fost publicat de Bantam Books în 1979 și retipărit în 1982.

În 1983, Halloween a fost adaptat într-un joc video pentru consola Atari 2600 de către Wizard Video.

Continuări Edit

Imensul succes al filmului a determinat o serie de continuări, în care se dezvăluie ca Michael Myers (antagonistul} era blestemat de un cult să fie nemuritor și să ucidă.

Continuările sunt:

PrimireEdit

Filmul a fost clasificat pe locul 14 în topul 100 Scariest Movie Moments realizat de Bravo.[4]

Referințe Edit

  1. Halloween la Box Office Mojo.
  2. James Berardinelli, review of Halloween, la ReelViews.com
  3. Adam Rockoff, Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film, 1978 – 1986 (Jefferson, N.C.: McFarland & Company, 2002), chap. 3, ISBN 0-7864-1227-5.
  4. 100 Scariest Movie Moments (via Internet Archive)

Legături externe Edit

Template:John Carpenter

Categorie:Filme de groază din anii 1970

Categorie:Filme americane

Categorie:Filme din 1978

Categorie:Filme cu buget redus

Categorie:Filme din Registrul Național de Film (SUA)

Template:Legătură AB

Template:Legătură AC

Template:Legătură AC

Template:Legătură AC

Template:Legătură AC