FANDOM

A-fost-sau-n-a-fost-766636l
Trailer "A fost sau n-a fost?"-000:31

Trailer "A fost sau n-a fost?"-0

A fost sau n-a fost?
RatingAudienţă generală
DistribuțieIon Sapdaru
Mircea Andreescu
Teodor Corban

A fost sau n-a fost? (titlu internațional în engleză: 12:08 East of Bucharest) este un film românesc regizat de Corneliu Porumboiu. Face parte din categoriile comedie satirică și dramă. 

  • Producător: 42 km film
  • Distribuitor internațional: Tartan Films
  • Distribuit în România de: Independența Film

Premii obținute Edit

  • Câștigător al trofeului Camera d‘Or și al Premiului Label Europa Cinema la Cannes 2006.
  • Câștigător a 3 premii la TIFF 2006: Cel mai bun film din competiție, Cel mai bun film din cadrul Zilelor Filmului Românesc și Premiul publicului.

Sinopsis Edit

Info icon Atenție: urmează detalii despre narațiune și/sau deznodământ.

Întreaga țară a privit în direct la televizor cum mulțimi furioase l-au determinat pe dictatorul Ceaușescu să părăsească Bucureștiul într-un elicopter. Într-un orășel liniștit la est de capitală, la 16 ani de la această dată istorică, Virgil Jderescu (Teodor Corban), patronul unui post TV local are doi invitați pentru a-și împărtăși amintirile gloriei lor de revoluționari. Unul este Emanoil Pișcoci (Mircea Andreescu), un batrân pensionar și uneori Moș Crăciun, iar celălalt Tiberiu Mănescu (Ion Sapdaru), un profesor de istorie care tocmai și-a plătit datoriile pe băutură cu întreg salariul. Alături de Pișcoci și de Mănescu vrea să răspundă la o întrebare care de 16 ani nu-și găsește răspunsul: "A fost sau n-a fost revoluție în orașul lor?". Împreună își vor aminti ziua în care au ieșit în piața orașului strigând "Jos Ceaușescu". Dar telespectatorii sună pentru a-i contesta pe "eroi", care poate că au băut într-un bar sau se pregăteau de Crăciun mai degrabă decât să iasă în străzi ca revoluționari.

Legături externe Edit

Template:Corneliu Porumboiu

Categorie:Filme din 2006

Categorie:Filme regizate de Corneliu Porumboiu

Categorie:Filme românești

Categorie:Premiile Gopo

Categorie:Premiul Gopo pentru cel mai bun film de lung metraj